Ollaan ahkeroitu Liinun kanssa molemmat parit kokeet taas sitten viime kirjoittelun. Mun mielestä on ihan älytöntä, että Kotiorja on alkanu ottaa Liinua hommiin välillä kokeissa. Siis, kun mähän osaisin kaikki paremmin ja tehokkaammin, kuin toi kakara. Eka Liinu kävi tokokokeessa 28.8. No ei sen puoleen Liinu voi pitää noi tokokokeet ihan vapaasti itsellään, ihme pikkutarkkaa piiperrystä.

Liinu oli antanu sen tuomarin tervehtiä itseään ihan tosta noin vain, ei mitään itsesuojeluvaistoa kakaralla, luoksepäästävyys 10. Sit oli ollu paikallaolo, meidän Liippu pysyi hienosti, vaikka toisella puolellla oli sen kamu Hipsu ja toisella puolella oleva doggi alkoi kuulemma jossain vaiheessa ääntelehtiä ja vääntelehtiä ja yks koira pinkaskin rivistä. Paikalla makaaminen 10. Sit seuraamisessa toi musta blondi ei ollu tajunnu, että liike alkoi ja oli eka vähän haahuillu, ennen kuin tajus, et tää on seuraaminen. Seuraaminen kytkettynä 8,5. Sen jälkeen Liinu oli kartalla ja vetäs lähes täydellisen seuraaminen taluttimetta 9,5. Maahanmenossa ipana oli sit niin liimautuneena maahan, että tarvis toisen käskyn ennen kuin siirtyi takas sivulle. Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 9. Luoksetulossa Liinu oli ollu tuomarin mielestä hiukan vinossa edessä istumisessa. Luoksetulo 9,5. Seisomisen Liinu olis saanu hoitaa täpäkämmin. Seisominen seuraamisen yhteydessä 9. Hyppy, jota Kotiorja oli hinkannu Liinulle (joka ei tajunnu hypätä ilman kapulaa) pari viikkoa, onnistui hyvin, estehyppy 9,5. Liinu oli siinä ottanu vinon perusasennon. Liinun ja Kotiorja yhteistyö oli onnistunutta ja niinpä kokonaisvaikutus oli ollu 10.

Yhteensä Liippu keräsi siis 188,5pistettä, eli KP ja 1-tulos ja vielä sijoitus 2./14. ja paljon herkkuja palkinnoks!

Seuraavana viikonloppuna (4.9) Liinu oli taas tulessa, tällä kertaa vuorossa oli käyttäytymiskoe. Koe alkoi siruntarkistuksella ja luoksepäästävyydellä, eikä tuo meidän Liinu ollu taaskaan ymmärtäny, että noi voi olla vaarallisia tilanteita. Liinu oli ollu vaan, et kato vaan mun siru!

Tottiksessa Liinu teki liikkeet eka. Seuraamiset oli menny aika ok. Kotiorja sanoi, että löysyyttä oli ja haahuumista, kun Liippu oli ollu äimänä, et miten pitkään täällä oikeen pitää seurata. Istumiseen kakara oli tehny tosi hienon seisomisen. Maahanmeno ja luoksetulo oli onnistunu. Sitten Liinun vuoro oli mennä paikallaoloon ja sekin oli onnistunu hyvin. Tottis siis läpi. Kaupungissa Liinu oli vaan mennä käpsiny, eikä ollu välittäny mistään. Yks sanominen oli tullu, kun Liinu oli vähän hypänny ihmisryhmässä meidän ihanaa maalimiestä päin. Eli Liinu oli osannu käyttäytyä koko kokeen ja niinpä Liinusta tuli BH Liinu. Kuvassa Liinu treenaa seuraamista.

Mä pääsin sit vihdoin vuoroon sunnuntaina (5.9). Vuorossa oli kakkosen jälki. Maasto oli eka ja kun mä sain luvan jäljestää, niin ampasin täysillä janalle! Kohta jo nappasin jäljen ja sit mentiin. Mä painelin aika reipasta siinä vaihtelevassa maastossa ja Kotiorja yritti pysyä perässä. Kaikki kuus keppiä löyty ja oltiin tosi tyytyväisiä Kotiorjan kanssa. Yhden pisteen tuomari otti siitä, kun mä lähdin janalle niin täysillä. Pisteet 169/170. Esineruudussa Kotiorja laittoi mut eka oikealta ja nappasin samantien esineen. Sitten siirryttiin vasemmalle päin ja mua alkoi kiinnostaa vasen etukulma ja menin siinä vähän yli alueenkin. Kotiorja huusi mua luokse, mut en viittiny mennä, kun hommat oli kesken. Sitten, kun siirryin taas kunnolla ruutuun, niin sain hajun toisesta esineestä ja kiikutin sen Iitulle. Pisteet olivat 27/30, kun en kuulemma totellu ohjaajan käskyjä, niin kuin olis pitäny.

Sitten oli vuorossa tottis. Aloitettiin liikkeillä. Seuraaminen onnistu meikältä täydellisesti, mut Kotiorja mokaili (teki löysät täyskäännökset ja pysähdykset liian lyhyinä) ja täysiä ei tullu. Istumisessa vähän siinä joutessani vilkuilin ympärille, ni se putos hyvään. Luoksetulossa olin aika nopee, niin nopee et tuomarille jäi epäselväks et kutsuttiinko mua, ja sakkoo tuli. Noudossa mokas taas Iitu ja lähetti mut ennen kuin kapula oli pysähtyny. Hyppyyn taisin vähän epähuomiossa varastaa, a-esteelle maltoin odottaa käskyä. Eteenmenossa menin sit maahan, kun sitä on tässä viimeaikoina hinkattu, mut mun oli vaan pakko juosta sieltä täysillä Kotiorjan luokse. Paikallaolossa mä sit pysyin melkein loppuun saakka, sit alko käydä tylsäks ja menin Kotiorjaa vastaan, kun se käänty. Pisteet 73.

Eli tulos tuli 269 pistettä 2-tulos ja sija 1./5. Mä oon nyt sit JK2 ja sain muuten ruokaa palkinnoks, kun oli ollu niin taitava!

Tänään (11.9) käytiin sitten EK3 kokeessa, mut mr.Murphy oli taas mukana. Jälki oli ekana. Mä lähdin janalle reippaana ja olin sit kuulemma menny sen oikeen jäljen yli ja nappasin toisen jäljen janan päästä. Ehdittiin mennä noin 20m kun tuomari huusi meidät takas. No sitten otin sen saman jäljen toiseen suuntaan ja taas tuli käsky takas janalle. Sen jälkeen Kotiorja lähetti munt taas janalle ja mä otin jäljen. Ajoin sitä ja jossain vaiheessa törmättiin yhteen keppiin, josta jälki jatkui janalle. Sitten käännyttiin ympäri ja kohta mä löysinkin taas sen mun ekan jäljen ja ajoin sitä sitten niin kauan että tultiin talon pihaan.Pisteet jäljeltä 17/50. Eli eipä ollut paljoa enää hukattavana. Seuraavaksi oli vuorossa tarkkuus, joka oli tehty nurmikolle. Mä lähinnä maistelin sitä heinää siinä. Kyl mä sit sen esineenkin löysin ja yritin ottaa, mut en sit ottanukkaan, kun ei se ollu kiva. Söin sit vaan ruohoo, oli vähän pasmat sekasin, kun Kotiorja oli just raahannu mut pois sieltä jäljeltäkin oudosti. Et aika sitten loppui, 0/20. Tähän loppui meidän koe tänään, kun Kotiorja meinas, et ollaan ihan tarpeeks treenattu tätä eekoota kokeissa tänä vuonna. Mut mepä mentiinkin sitten hakuilemaan omien maalimiesten kanssa ja se oli huippua!!! Loppuun vielä meitsin hyppykuva treeneistä.