Mudeihin syvällisemmin tutustuneet henkilöt ovat tietoisia siitä, että meillä mudeilla on erityisen tarkasti virittynyt Äijä-tutkain. Meikä kertoo teille nyt varoittavan esimerkin kohtaamisesta yhden Äijän kanssa.

Viime viikolla Kotiorja oli keksinyt, että me mennään hallille yleisiin tokotreeneihin treenaamaan luoksepäästävyyttä ja ryhmässä paikallaoloa. No, siinä se sitten oli, ihka elävä Äijä ja se sattui vielä olemaan siellä kouluttajana. Yritin jo hyvissä ajoin viestiä Kotiorjalle, että nyt tuossa on kyllä Äijä, eikä sen kanssa kannata edes yrittää mitään luoksepäästävyyttä, ei meikä nyt mikään itsetuhoinen yksilö ole. Ketään ei varmaan yllätä se, että eihän toi Kotiorja mitään tajunnu. Seisoo siinä vaan perusasennossa, kun Äijä lähestyy meikää. Päätin sitten, että kun mä sain ne ganstaketjutkin, niin kyllä mä kestän yhden Äijän lääppimisen, oon sentään aika kova luu. Äijä tuli ja kosketti mua kaulaan, meikä antoi sen koskea (tosin hammasta piti purra yhteen) ja siirryin sitten vähän taaemmaks istumaan. Eihän se tälle Äijälle riittäny, no ei tietenkään, eihän se muuten niin Äijä olis. Meikä on siinä sitten, tosiaan sen maailman typerimmän TOKO-liikkeen suorittanu, mut Äijä ei jätä rauhaan vaan yrittää alkaa läästimään lisää. Kotiorja on ihan pihalla tilanteesta, eikä auta mua yhtään, komentaa vaan, että pitäis olla paikoillaan, vaikka Äijä on selvästi tappoaikeissa. Sitten se Äijä saa Kotiorjan jotenkin hämättyä ja mut seinää vasten, et ei niinku anneta tolle perhanan mudille edes pakoreittiä enää, vaan nyt se on menoa. Pakkohan mun oli sitten pistää kova kovaa vasten. Hitto vaan, kun tuo Kotiorja on niin nopea ja ehti nappaamaan mut pois, ennen kuin ehdin osumaan siihen Äijään. No eipä siinä, Äijä ehti näkemään mun hampaat ja tajus, että mikä on vastassa eikä enää yrittäny meikän lähelle. Pari makkaran palaa se halus antaa mulle, kun sille tuli sellainen olo, että kannattaa vähän hyvitellä meikää. Kyl mä sit otin ne makkarat, kun ne oli kuitenkin meidän omia, eikä sen Äijän myrkkymakkaroita. Et sanon vaan teille kanssamudit, olkaa tarkkoina.

Tämän kertaisena ruokasuosituksena on raaka marjapiirakka. Murotaikinapohja, kermaviili, vatut ja punaviinimarjat, hmmm hyvää, parhaimmillaan varastettuna!