Olenhan mä muutakin puuhannu viime aikoina, kuin käyny kokeissa. Yks viikonloppu lähdettiin kotiorjan kanssa kahdestaan reissuun, Allu meni hoitoon Kauhulaan. Allu olikin saanu erityskohtelua omalla lomallaan, muunmuassa ruuat tarjottimella tarjoiltuna. Tällä kertaa ei reissattukaan autolla, niin kuin yleensä aina, vaan meikä pääsi ekaa kertaa junaan! Loikkasin junaan reippaana ja lepuutin matkan. Kerran vaihdettiin toiseen junaan, sen toisen junan odottaminen asemalla ei ollu kovin kivaa. Hauskuutin ihmisiä siellä asemalla, hyppimällä kotiorjan syliin. Toisessa junassa oli omituisesti tuhiseva koira, pari kertaa jouduin ihan tarkkaan kuuntelemaan, että tukehtuuko se, mutta aina se jäi vaan henkiin. Iitu sanoi, että se on mopsi, älä tuijota sitä, ne on tuommosia. Perillä savossa vietettiin aikaa Miehen ja Roope-beaglen kanssa. Tai, no Roope vietti aikaa sohvan takana ja sängyn alla... mä tein sille heti selväksi, kuka määrää beaglen paikan! Roope esitti niiiiin loukkaantunutta, mut oikeesti se vaan esitti ihmisille. Kun ihmiset ei huomannu, me mentiin yhdessä tutkimaan yläkertaa, eikä Roope pelänny mua yhtään.

Joku viikko sitten käytiin Pepsin kanssa kokeilemassa koiratanssia. Ihan hauskaa oli opetella uusia temppuja, varsinkin hypyt oli huippuja. No, ei noi meidän kotiorjat oikeen innostuneet niin paljoa, että siitä uusi ura urkenisi. Mukaan mentiin ennemmin kuulemma tukemaan agilityjoukkueen MM-matkaa ja tekemään jotain hauskaa koiran kanssa. Tanssin jälkeen mentiin katsomaan unkarista tullutta mudin pentu Novaa. Tai, no mä en saanu sitä moikata, kun mulla voi välillä vähän lipsahtaa liian rumia sanoja koiralasten kuullen tai itseasiassa niille osoitettuna. Novassa oli ilmeisesti oikeaa Mudi-ainesta, kun Iitu jaksoi siitä vielä kotimatkallakin jauhaa, että olipa terhakka pentu. Jouduin mäkin siellä Novan luona autosta ulos, vähän niin kuin esittäytymään Mudina. Siellä oli parit leonbergit ja yks novaskotti. Mä kerroin niille heti, että en tykkää niistä. No eihän se Riia-leonbergi mitään uskonu. Mä jouduin tekemään kaikkeni, että ne olis luullu mua yhtä isoksi, kuin mitä ne oli. Nostin kaikki karvat pystyyn sään päältä ja kävelin varpaillani, mut ei se auttanu, Riia seuras mua joka paikkaan. Mä kyllä kirosin sille aika pahasti, onneks se pentu ei ollu kuulemassa. Riia piti mua vissiin vitsinä, törkeetä, olis kait pitäny vaan toteuttaa kaikki uhkaukset mitä ehdin sadatella siinä.

Kuva: Rauno Virta

923392.jpg

Tällä viikolla maistoin vähän palovarotinta. Siinä on kuulemma radioaktiivista ainetta, joka on vaikuttanu muhun niin, että oon ollu ihan hyperaktiivinen....keskiviikon tottikset meni hyvällä vireellä, tehtiin seuraamista, hypyt ja eteenmeno. Torstaina piti treenaa tokoa vähän alhaisemmalla vireellä, mut ei ollu kaukana överiksi meno. Tänään pääsin jäljelle, mutta mulla oli kuulemma liikaa vauhtia ja tarkkuus kärsi. Kuin ni meni överiks? Kepit nousi ja mulla oli kivaa! Sain hakea myös yhden esineen, hain sen ihan täysillä!!! Otettiin vielä "pikkukaman" etsimistä, siinä oli jo ihan pakko keskittyä.

Moikka vaan! t. Pirttis (Pirttihirmu)

ps. Jos Allu ja Roope tulevat juttuun, niin aikovat kuulemma perustaa vertaistukiryhmän, häh, mä en tajuu?