Taas tuo Kotiorja on ollu niin laiska, ettei ole hoitanut kirjurin hommiaan, piti vähän muistuttaa velvollisuuksista ja loikkasin syliin, kun se oli lukemassa sähköpostia. Mulla on nimittäin taas asiaa!

Oltiin eilen Varsnais-Suomen kennelpiirin piirinmestaruus tokokokeessa edustamassa Kaarinan koiraharrastajia. Uskaliaasti Iitu oli laittanut meidät varakoiraksi, vaikka alokas-luokan tuomaroi miestuomari. Ja niinhän siinä kävi, että Lempi aloitti juoksun ja meikä pääsi kehiin.

Tuomari oli tosiaan mies ja mä näytin sille heti juoksun tarkastuksessa, että "en oo sun kaveri, älä yritä", no se uskoi pienellä mulkasulla, eikä pahemmin läästiny mua ja me siirryttiin paikallaolo paikalle. Siellä tuomari halus noudattaa tottuttua kaavaa ja tulla vielä kaveeraamaan. Mä annoin sen tulla, mutta katsoin taas pahasti, annoin sit sen verran periks, että nuuhkasin sitä vähän ja niinpä se tajuskin jättää mut rauhaan. Luoksepäästävyys 9. Iitua jänskätti etukäteen aika paljon myös paikallaolo, meikä kun ei oo oikeen pysyny paikalla treeneissä, sen Paraisten kokeen jälkeen. No, yllätin Iitun ja pysyin, vaikka kolme koiraa lähti. Vähän mä kyllä katsoin niitä, että mihin ne oikeen lähtee, ykskin ihan mun vierestä. Paikallaolo 10.

Sitten suoritettiin seuraamiset. Ennen hihnassa seuraamista tuomari kysyi Iitulta, että meinaatko, että hihnan pituus riittää? Iitu luuli, että sillä oli hihna liian kireällä ja löysäs se ihan löysäks ja sitten mentiin. Seurasin aika hienosti, lopuksi tuomari sanoi, että olisihan se hihnan pituus riittänyt, häh luuli, että mä olisin jääny haahuilemaan. Seuraaminen kytkettynä 10. Sitten sama homma ilman hihnaa ja taas seurasin tarkkana tyttönä ja sain lopuksi Iitulta isot kehut (mut en palkkaa..).  Seuraaminen taluttimetta 10. Sitten oli vuorossa maahanmeno, mä oon kyllä ihan varma, että Iitu pyysi seisomaan ja suoritin hienon seisomisen. Iitu tuli takas mun sivulle ja sanoi, että olen ihan höntti, kun tein väärän liikkeen, ääh opettelis itte artikuloimaan. Tuomari vihjas vähän, että olis ehkä kannatanu sen verran silmällä vilkasta, että olis voinu antaa toisen käskyn...mut Iituhan vaan teki niin kuin pitäis, eikä vilkuillu taakse... Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 0.

Luoksetulossa oli tällä kertaa oikeen kivan pitkä matka, jonka pääsin revittämään täysillä. Iitu taisi aavistella mun aikeet hypätä täysillä sen mahaa päin ja alkoi katsoa mua tiukasti kun olin aloittamassa jarrutusta. En sitten hirvinny hypätä ihan täysillä, vaan tein vain pienen tuuppasun. Luoksetulo 8. Ja sitten tuli se seisominen oikeasti, mä taas asettelin tassujani kun Iitu oli antanut käskyn. Seisominen seuraamisen yhteydessä 8,5. Viimeiseksi pääsin taas hyppäämään! Se on aina kivaa, mut Iitu tuli taas sen näköisenä mun sivulle, että ajattelin sen tallovan vaihteeks mun tassulle ja päätin suorittaa sivulle istumisen pienellä turvallisuus välillä. Estehyppy 9,5. Yhteistyö meillä kuitenkin sujuu, kokonaisvaikutus 10.

Yhteensä pisteitä siis 169, eli ykkös-tulos. Sijoituttiin viidensiksi kuudestatoista koirakosta. Kaarinan koiraharrastajat ry tuli joukkuekisassa kuudenneksi kolmestatoista joukkueesta. Muut KKH:n edustajat olivat Ulnor ja Timpe (hienot 198 pistettä ja TK1, onnittelut), Kristiina ja Tappi ja Päivi ja Martta. Oli kiva päivä, kiitos vaan koko joukkueelle ja Heidille ja Pepsille ym. seurasta.