Siis siistiä, pääsin tänään hakutreeneihin. Mä oon harrastanu hakua jo reilun vuoden ajan. On ollu kyllä tosi vaikeeta saada toi Iitu (kotiorja) oppimaan. Nyt oon joutunut antamaan sille periksi (joo'o mä tiedän että ei sais antaa periks), ja oon tuonu sille rullan käteen saakka. Eihän toi millään oppinu, että rullasta voi ottaa kopin, kun mä heitän sen vähän matkan päästä, ihan käsi.

Tänään sain sitten harjoitella myös etsintää, kun olin viime viikolla tuonut kuulemma niin hienosti rullat. Eka ukko oli helppo nakki, mähän näin kun se heilu siellä kalliolla ennen kuin eksy. Tokaa ei sitten näkyny missään, ni ajatelin tsekata vähän isomman alueen. No jostain syystä Iitu alko sitten huutaa siellä keskilinjalla ihan pää punasena, vaikka mulla oli hommat kesken. Kävin sitten kattomassa porukoitten reput vielä ennen kuin menin kysymään, että mikähän tällä kertaa oli rääkymisen aihe. No, sitten sainkin näköhavainnon siitä tokasta ukosta ja taas mentiin täysillä. Sain vielä etsiä kaksi ukkoa, niin että näin ne eka. Yhtä juttua en oikeen tajunnu tänään...jos mä haluun mennä täysillä näytölle, niin miks toi riippakivi yrittää roikkua perässä.

Parasta päivässä: sain juosta täysillä ja siitä sai palkkaakin, kyllä haku on siis niin siistii!