Hellou! Meikä ei oo oikeen päässy tänä kesänä näihin kirjoitushommiin. No, kokeissa on käyty, kesäkuussa yksi hakukoe ja yksi jälkikoe. Kesäkuun hakukokeessa vetäsin tottiksen sillain niinku sinnepäin ja saatiin joku vähän reipas 70 pojoo. Sit mentiin esineruutuun, mut se olikin aika jännää, kun siellä juoksi suunnistajia. Meitsikin heitti pitkän reissun yhen äijän perässä, mut ei se halunnu mun esinettä, juoksi karkuun vaan. No, kun ne suunnistajat torpedoi muidenkin ruutuja, niin koe keskeytettiin ja päästiin ruutuun uudelleen, ilman äijiä. Meikä nosti kolme, melko pientä esinettä ja sain isot kehut Kotiorjalta. Sitten mentiin hakuun, johon Kotiorja oli perinteisesti arponu meidät ekaks koirakoks. Siinä alueella oli ihan kamalasti hajuja, kun meikä haisteli, et miks helvatissa sen on tallannu 50-60 ihmistä, kun yleensä muutama. Meni sit hajut niin sekasin, et en löytäny yhtään ukkoo (tuskin niitä oli sinne oikeesti laitettukaan) ja Kotiorja keskeytti, kun toinen puoli oli tarkistettu ja toista oli vielä yhden piston verran jäljellä. Tuomari sanoi, että positiivista on se, että harva koira tekis 300 metriä tyhjää tarjoamatta valeilmaisua. No en kai mä nyt alkais huvikseen rullaa ottamaan, siel ei vaan ollu ketää piilossa, ihme koe.

Sit käytiin jälkikokeessa, itseasiassa pari päivää ennen tuota hakua. Se oli meikän eka kolmosen jälki. Kotiorja oli hiukan flunssassa ja meinas tikahtua sinne suht lämpöseen mettään, kun meikä veti sitä jälkee puolijuoksuu. Taisin nostaa viis keppii, yhtä jouduttiin vähän ettii. Sit oli esineet ja siel yritettiin taas huijata pientä koiraa ja saattaa naurunalaseks. Meikä oli jättäny Kotiorjan odottamaan siihen lähetyslinjalle ja sit se meni liikkumaan siinä, mä näin. Sitten kun mä kiikutin sille esinettä täysillä, niin ne olikin sen tuomarin kanssa vaihtaneet paikkaa ja meikä meinas luovuttaa tuomarille sen esineen. No hitsi, en mä voi siinä samalla pitää niitä koko ajan silmällä, kun etsin niitä tavaroita. Kaikkee kanssa. Tottiksessa olin kyl tosi väsy, enkä olis millään jaksanu vetää sitä, saldona hiukan yli 70p. Mut näistä kertyi tulokseen riittävät pisteet, eli meikästä tuli JK3! Onnee vaan mulle :)

Sit mä loukkasin tassun, kun mulla oli suuri metsästysreissu hirven perässä, siitä seurasi karsee kipu, päivystyksessä käynti, kipulääkitys ja sen myötä kuukauden doping. Mä sit loukkasin sen saman tassun vielä kesälomallakin, kun piti märällä pellolla pitää lauma kurissa. Oltiin siis juoksemassa Liinun, Pekun ja Inkan kanssa ja voitte vaan kuvitella mitä porukkaa pitää kurissa: Liinu juoksee ja huutaa, Peku matkii sitä ja Inkalla on ihan omat bileet. Yritä siinä sitten johtaa laumaa. Käytiin muuten samalla reissulla myös Rautalammin viiden tähden koirahotellissa. Siellä ihmiset innostu kokeilemaan, et miten fiksu meikä on (niil oli vähän eri käsitys fiksuudesta kuin mulla). Meikää pyydettiin tuomaan Jorman sandaali keittiön ovelta pöydän luo, no mä vein. Sit ne innostu, et olisinkohan niin fiksu, et hakisin toisenkin ja mut lähetettiin. Menin toiseen huoneeseen ja kuului jo, et ei se tajunnu... kohta kannoin niille sieltä huoneesta Eilan sandaalin, et hah, siitäs saivat: sandaali ja toinen sandaali. Lomalla oli aika kivaa, vaikka se oli tyhmää, kun mä jouduin sit saikulle ja Liinu pääs yksi kaikkiin treeneihin. Se oli kaikkein katalin temppu, et ne kävi hakutreeneissä ilman mua! Olisin soittanu eläinsuojeluun, jos olisin tienny numeron.

Elokuussa oli sit tassu kunnossa ja Kotiorja päätti kuskata meikän hakukokeeseen Tammelaan. Yllärinä meillä oli suoritusnumero 1. Kotiorja höpis jotain kolmesta ukosta, kun mentiin radalle päin. Mä tietty tiesin, et me oltiin kokeessa ja kokeessahan voi tehdä oieestaan mitä huvittaa, kun mä oon lukenu säännösitä, et siel pitää olla kiltti koiralle. Kotiorja sit laitto meikän pistolle, mut siinäpä olikin ihanaa heinää ja aloin syömään sitä. Kotiorja yritti pyytää mua kauniisti, vaatia ja käskee, mut mä vaan söin sitä ihanaa heinää ja välillä katoin sitä päin, et "sä et saa tulla pölläyttämään". Kyl mä sit vähän menin sen luokse ja sit se laittokin mut toiselle puolelle, mut siinäkin oli sitä heinää... sit alkoi tapahtumaan: Kotiorja ja tuomari jutteli jotain ja kohta Kotiorja karjas melkein ruman sanan ja juoksi mun luo ja huusi, että "töihin siitä", no meikä paineli etukulmaan ja siel olikin ukko. Rullaa tuodessa mun oli kuitenkin pakko pysähtyä vielä laiduntamaan ja siitä seurasi uusi karjuminen. Hain rullan uudestaan ja vein Kotiorjan näytölle. Ja sit, mitä hittoo, mut vietiin pois radalta!!! Tätä mä en tajuu, siis siellähän oli vielä ne kaks ukkoo ja yks lopettaa homman kesken. Outo koe, Kotiorja pupatti kotimatkan sitä, et olipa hienoo viedä koira Tammelaan syömään heinää. Ihme kiree tommosesta.

Sit meil olikin pitkästä aikaa etsintäkoe. Siellä meikä veti hakuradan vaihteeks sillain niinku osaan, paitsi en tietenkään uponnu sinne kunnolla mistä nyt ties ettei siellä ukkoo ole. Seuraavaks mentiin jäljelle ja sieltä sain täydet, yhen harhan tarkistin, kun kiinnosti hiukan, et kuka siit on menny. Tarkkuudessa esine löytys nopeesti, mut sit mulla tuli se mun tarkkuus-outo-olo ja mä pudotin sen esineen ja samalla huomasin, et siinähän oli hyviä syömättömiä mustikoita. Mä niitä siinä nautiskelin ja Kotiorja yritti jotain viestittää, no otin sit sen esineen ja luovutin. Aika paljon pojojan meni. Seuraavaks oli meikän suosikki pudotettu esine. Mut se olikin tällä kertaa ihan tyhmä, kun meikän olis pitäny juosta ohdakepellon läpi! Kyl mä yritin ratkaista tilennetta, mut en vaan pystyny siitä menee, menisivät itte hitto ihmiset sinne juoksemaan paljain jaloin! Esineitä löytyi kaksi, kun Kotiorjalla ei ollu ihan ruutu hallussa, meikä olis sen kolmannenki nostanu, jos toi yks olis mut sinne lähettäny. Tottiksesta vetäsin, niinkuin Mummi sanoi, tarkasti 70 pistettä. Eli tuloshan siitä tuli ja meikä on nyt sit EK3 ja samalla Piirinmestari. Ei kyl ollu muita osallistujia, mut sehän johtui vaan siitä, et ei ne uskaltanu tulla, kun mä olisin ollu vastassa. Palkintojen jakoon meikä joutu mukaan ja huusin sit kaikille haku- ja jälkikoirille selkeet sävelet, et mitä mieltä olin niistä! Kotiorja yritti selittää korvat punasena, et tää on vielä koetilanne, koita käyttäytyä.

Kävin mä Takkutukkapäivilläkin tuossa ja siinä vähän lampaita paimentamassa. En mä siitä hommasta niin oo välittäny, mut nyt huomasin, et ne ihanat papanat tulee niiden peräpäästä ja fiksuna suuntasin kuononi suoraan sinne! Ihan kiva päivä muuten, hengailin Kotiorjan sylissä ja Buda-mudin kanssa paheksuttiin nuorisoa ja sitä, et nurmikolla oli kakkaa eikä siihen voinu astuu. Jouduin mä sit vielä Faijan kanssa yhteiskuvaan, lisään sen tähän myöhemmin. Se oli kyl naurettavaa pelleilyä.