Moi!

Mä pääsin nyt vihdoin koneelle, kun me ollaan lomalla. Lomalla on hauskaa, mutta väsyttävää. Ensin mä olin Sammatissa melkein viikon maalaislomalla. Siellä oli hauskaa leikkiä Taiton kanssa. Kyl mä vähän niitä lampaitakin paimensin, mut aika raskasta on tehdä töitä kesken loman.

Keväällä mulla oli hiukan noita tapahtumia. Mä kävin elukkalääkärissä ja sepä ei ollukaan meidän oma Maria, vaan joku ihan muu. Se laitto mun silmiin ihmetippoja ja sitten totes, että mulla on terveet näkimet. Siellä klinikalla oli hiukan erikoisia koiria, joku piippas, joku röhki ja yksillä oli paidat päällä ja niitä kannettiin sylissä!

Oon mä käyny parit missikisatkin. Eka Iitu vei munt Ainon auton kyytiin ja mä menin Veikon kanssa isolle kirkolle misseilemään. Sain sieltä jonkun vara-sert-ruusukkeen. Tapasin siellä paljon kivoja tyyppejä, käytiin muditreffeilläkin. Sitten toukokuun lopulla mentiin Iitun ja Ellin kanssa Harjavallan näyttelyyn. Mä nautin, kun sain esittää ihanaa ja kaunista. Tuomari sanoikin musta, et mää oon niiiiiin ihana <3 Sain sieltä paljon palkintoja ja musta tuli kuulemma muotovalio. Sain sit valiolahjaks possunkorvan. Pääsin siellä myös isoon kehään ja esitin siellä miten upean ryhdikkäästi osaan liikkua, mut ei se tuomari osannu arvostaa unkarilaista kauneutta, outoo.

Kävin mä keväällä TOKO-kokeessakin. Se oli aika jännää, kun siellä oli tosi paljon koiria. Paikallaolosta tuli karsee härdelli, kun kaikki lähti juoksemaan, sit kun sieltä kuului prkl, niin mäkin lähdin etsimään iitua. En sit halunnu jäädä siihen toista kertaa, kun ei tienny, et mitä siitä taas seuraa. Yksilöliikkeitä oli ihan kiva tehdä, vaikka mulla hiukan kesti joissain liikkeissä, ennen kuin tajusin. Seuraaminen meni kivasti, vaikka liikkuri juoksutti meidät vahingossa myös oikealle käännöksen ajan. Luoksetulon pysäytyksen mä tein lähes täydellisesti, noudossa jäin vahingossa seisomaan luovutuksen, muistaakseni. Kakeihin reagoin hitaasti, mut tein muuten oikein. Hyppyyn säntäsin heti, kun näin sen esteen ja se meni sit nollille. En oikein muista miten muuten meni. Saatiin kolmostulos, mut Iitu ei ollu ihan tyytyväinen. Hiukan sitä jäi kaivelemaan ja se onkin kuulemma yrittänyt katsoa meille uutta koetta. Ei niitä kuitenkaan oikeen ole meille sopivasti tai no, yhteen päästiin varasijalle.

Ollaan käyty hiukan uimassa, tai siis Manta on uinu paljon ja mä hiukan. Nyt ollaan oltu treenitauolla, kun ei oo päästy hakuun ja toisaalta ei oo tehty viime viikkoina tottistakaan paljoa, kun Mantalla on ollu tassu kipee. Nyt me ollaan mummin ja Aatun luona. Aatun kanssa on kiva leikkiä aamusta iltaan. Kärttykin antaa meidän leikkiä, eikä kovinkaan usein tule komentamaan.