Heipparallaa! Meillä olikin aika jännä päivä lauantaina. Eka aamulla Iitu oli omituinen, sitä jännitti joku vissiin kamalasti. Unohti antaa mulle ruokaakin, olin aika ihmeissäni kun se laitto mut vaan suoraan autoon pissalenkin jälkeen. Sitten lähdettiin ilman Allua, mä vaan mietin, että mihinköhän me ollaan nyt menossa. Ajettiin Kaarinan keskustaan ja otettiin sieltä Ruuti ja Johanna kyytiin. Sanoin kyllä Ruutille, että "et tule meidän autoon", mutta kyllä ne vaan tuli. Sitten ajettiin meidän kentälle, "ai, tottistreenit!?".

Kentällä me jäätiin Ruutin kanssa autoon ja jännittyneet ihmiset häippäsitvät jonnekin. Sit mentiin vähän tielle kävelemään. Seuraavaksi mentiin istuskelemaan porukkaan, siinä oli pari vierastakin koiraa mut ne oli ihan ok tyyppejä. Sitten mentiin yksitellen moikkaamaan ihmisiä ryhmään, mä moikkasinki oikeen kunnolla ja hypähdin vähän kaikkia päin, nehän oli mun tuttuja. Siinä samalla sitten Susanna osotteli mua sellasella ihme-härvelillä mä yritin katsoa, että mikä se on, mut mun piti muka olla vaan paikallaan. Sitten oltiin vielä porukassa ja tuomariksi kutsuttu piti pienen alkupuheen. Sen jälkeen me mentiin taas autoon Ruutin kanssa. Kohta Iitu ja Johanna tuli autoon kans ja ne molemmat täris....oli kuulemma kylmä ulkona.

No sitten oli meidän vuoro treenata. Iitulla oli jotain hengitysharjoituksia, ei vissiin oikeen meinannu muistaa hengittää?? Ruuti meni paikalla oloon ja mä aloin hommiin. Eka oli seuraamista, Iitu oli hiukan omituinen, viipotti vaan eteenpäin, eikä yhtään jutellu mulle. Kääntykin pari kertaa niin nopeasti, etten meinannu ehtiä mukaan. Sit mentiin henkilöryhmään, siellä olikin kaikki mun kivat kamut, moikkasin melkein kaikkia, kun ei Iitu kieltänykkään ;) pari kertaa sano vaan napakasti, että "seuraa".

Sitten oli vuorossa vapaana seuraaminen, taas moikkailin vähän kamuja siinä henkilöryhmässä. Sitten taas viipotettiin ja piti seurata vaan ilman palkkaa. Seuraavaksi oli liikkeestä istuminen, sen toi Iitu on nyt oppinu sanomaan niin selvästi, että tiesin heti mistä oli kyse. Sitten oli seuraava liike, mä ajattelin, että kyllä kai nyt taas istutaan ja jäin istumaan, samassa haistoin maassa jotain ihanaa ja vahingossa valahdin maahan. Haistelin loppun ja katsoin sitten Iitua ja silloin mä muistin: "tää onkin maahanmeno ja luoksetulo, siistii, mää tuuuun" juoksin ihan täysillä Iitun luo ja hups vähän törmäsin, mut sitten istuin ja menin käskystä sivulle.

Seuraavaksi oli meikän vuoro mennä paikallaoloon. Huomasin heti että siellä oli valtavasti ihania hajuja. Menin kuitenki kiltisti sivulle ja siitä maahan käskystä. Iitu sitten lähti ja mää jotenkin vaan uppouduin hajujen maailmaan. No eihän siinä maatessa voinu kunnolla haistella, ni nousin vahingossa, nenä vei mua mennessään, sit ajattelin merkata paikan, niin kuin nuorisolla on tapana "Manta kävi täällä". Sitten huomasin, että siinä oli joku tolppa, haistelin sen, ei se ollu kiinnostava, mut seuravaks nenä painui taas maahan ja sain Iitun jäljen, mä tykkäänkin jäljestämisestä ja kun Iitu ei roikkunu perässä, niin jäljestin oikeen vauhdilla! Sitten huomasinkin Iitun ja meni iloisesti sen luokse, Iitu oli oudon hiljainen?! Meidät käskettiin pois ja mentiin kentänlaidalle katsomaan Ruutin suoritusta. Iitu vaan höpötti mulle, että se oli paikallaolo, etkös piiloblondi tajunnu. Sitten mentiin vielä kuuntelemaan arvostelu.

Tuomari aloitti sanomalla, että kaksi samanrotuista, mutta hyvin erilaista koiraa. Tuomari kertoi kaipaavansa Ruutiin enemmän sellasta iloisuutta ja innokkuutta mitä meikässä on...no mut siinä nyt vaan tulee sitten kaupanpäälle hiukan ylipursuamisia...En mä niin tarkkan kuunnellu siinä vaan keskityin enemmän ruohon syömiseen, Ruuti piehtaroi oikein kunnolla ja mä katoin sitä, että oliskohan toi kivempaa väliaika-tekemistä. Tuomari ei ollu tykänny siitä, että moikkasin kaverit henkilöryhmässä, eikä siitä, että hihna kiristyi joissain käännöksissä. Luoksetulossa maahanmeno oli hidas ja lähdin luoksetuloon ilman lupaa (mähän tiesin, että seuraavaks mennään täysillä, niin kyllä näin fiksu osaa suorittaa sellasen itsenäisestikin), luoksetulo oli kuitenkin kuulemma erittäin vauhdikas! Paikallaoloa en kuulemma juurikaan suorittanut, heh olisitte nähneet Iitun ilmeen, kun se tässä vaiheessa kuuli, että mä olin merkannu sen paikan ;) Niin että meikä sai sitten hylsyn tästä tottiksesta, eikä päästy kaupunkiosuuteen.

Ruuti sai tottiksen läpi ja pääsi kaupunkiin. Mä jouduin odottamaan autossa, kun Ruuti ja yks toinen koira suoritti kaupunkikäppäilyä. Siinä vaiheessa Iitu muisti antaa mulle sen unohtuneen aamupalankin. Ruuti sai sitten BH-kokeen suoritettua hyväksytysti! Onnittelut kamu, meillä oli kyllä hauska päivä yhdessä!!